söndag 15 juni 2014

Majas Hästtårta!

Idag ska Maja har födelsedagskalas för hon fyller 6 år! Hon är sedan lång tid tillbaka varit helt säker på hur hennes tårta ska vara. Nämligen med en vit häst med svartman på en äng med blommor. Dessa önskningar försökte jag jag uppfylla, men enligt min hårdaste tårtkritiker (Dotter Sonja 3år) har jag bakat en kossatårta.  "Men mamma varför är det en kossa på tårta? Maja ville ju ha en häst!" är citatet från henne när jag stod och dekorerade tårtan. Ibland så önskade jag att barn inte var så brutalt ärliga! Stort grattis till dig Maja, jag hoppas att du får en fantastisk dag och att tårtan är till belåtenhet.




Tårtan innehåller: Ljusa bottnar med jordgubbsmousse och daimglasscreme. Spacklade med grädde, täckt och dekorerad med marsipan och sugarpaste. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar