Inför jul och min adventstjejkväll, har jag bakat och experimenterat med smakkombinationer på mina biskvier. Tre olika kombinationer blev det; Saffran med vit choklad dekorerad med mörk chokladspill. Espresso med mörk choklad. Pepparkaka med vitchoklad, dekorerad med gröna sockerkulor. Alla blev riktigt mumsiga!
Visar inlägg med etikett Blandad bakning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Blandad bakning. Visa alla inlägg
tisdag 3 december 2013
fredag 26 oktober 2012
Biskvier!
Jag var tvungen försöka mig på att baka biskvier efter att ha tittat på Hela Sverige bakar! Undra vad Johan och Birgitta i juryn hade tyckt om mina?
lördag 8 september 2012
Kolapaj med björnbär och flingsalt
Igår hade vi Malin och Nicklas på middag och då passade jag på att baka efter ett recept som jag hade sett i den senaste Buffe tidningen. http://www.ica.se/Recept/kolapaj-med-roda-vinbar-och-flingsalt-715403/ En kolapaj med färska bär, toppad med flingsalt och fluffig creme faiche.Ricktigt god måste jag säga men nästa gång så ska jag koka kolan lite längre.
söndag 22 januari 2012
Semlor med nötcreme och mandelmassa!
Idag har det bakats Semlor. När jag gör Semlor brukat jag blanda ut madelmassacremen med nötcreme. Grädden piffade jag bara upp med lite färg. Mums!
tisdag 17 januari 2012
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)