Visar inlägg med etikett cake pops. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett cake pops. Visa alla inlägg

tisdag 3 december 2013

Rosa cake pops!

Inför Sonjas 3 årskalas har vi bakat cake pops. Ett hett tips när ni gör cake pops, ha bollarna i frysen först innan ni ska doppa dem i chokladen!Det tog ett tag för mig att komma på det och kämpade länge med att få till chokladen runt om. Dessa består av chokladkaka, nutella och creme chesse. Doppade i rosafärgad vitchoklad och toppade med rosa strösselsand.



torsdag 9 maj 2013

Algots dop-dessertbord!

Idag har vi haft dop för vår lilla "groda"Algot! Det var först en kort dopceremoni i kyrkan, som blev väldigt mysig eftersom det bara var våra gäster där. Lättsamt, lyckligt och mysigt skulle jag vilja säga att dopet var! Efter kyrkan grillade vi hamburgare hemma i vår trädgård och lagom till kaffe och tårta öppnades himlen och regnet öste ner. Tur att vi hade fått låna ett stort partytält av våra vänner. Hela sällskapet trängdes inne i tälten, men om det finns hjärterum så finns det stjärterum! Jag och John vill tacka alla våra nära och kära som delade vår och Algots dag! Vi har just nu en väldigt trött och belåten son som sover gott! tack! Det värmer i mitt hjärta när jag tänker på hur fina människor som jag och min familj har runt omkring oss!  



Dessertbordet bestod av tårtor, cake pops och macarones.
Macarons var smaksatta med mörk choklad och jordnötssmör.




 Prästen berättade i kyrkan att namnet Algot betyder ädel och härstammar från Götaland.



 Algot har blivit vår "lilla groda", därför fick en tårta bli dekorerad med bebisgrodor och yngel. Namnen John och Kjell har han fått från sin pappa och morfar. 


Tårtorna innehåller; Ljusa och blåa bottnar med ahlgrensbilarfluff, jordgubbsmousse och vit chokladganache. Spacklad med grädde, täckt och dekorerad med marsipan och sugarpaste. 

 Cake popsen är gjorda av Leilas morotskaka, blandad med lemon curd och creme cheese. Doppad i vit choklad som är färgad grön.