Visar inlägg med etikett Övrigt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Övrigt. Visa alla inlägg

tisdag 1 maj 2012

10 000 besökare!

Tisdagen den 1 maj 2012 klockan 20.22 hade min blogg uppnått 10 000 besökare! Tack alla ni som har varit inne och tittat! Välkomna tillbaka! 

tisdag 6 mars 2012

Smaker och fyllningar

Smaker och fyllningar! 

Varje beställning kan göras helt unik, alla önskningar och tankar kring tårtans innehåll och utseende är välkomna. Jag tycker att det är väldigt roligt om beställaren har önskemål på hur just sin tårta ska smaka och se ut! På detta sätt blir det en helt egen och personlig tårta. Men om man inte riktigt vet hur man vill ha sin tårtkombination, så hoppas jag att detta inlägg kan ge lite ideer och inspiration. 

Såväl tårtbotten som fyllning görs från grunden av bra råvaror och hänsyn tas naturligtvis till eventuella allergier. 

Det vanligaste är att ha en moussefyllning med frukt eller bär och en ganache- eller fluff-fyllning med choklad- eller godissmak. Tårtan spacklas och täcks med marsipan eller sugarpaste. Sugarpaste innehåller ingen mandel eller nötter.


Följande smaker kan man välja mellan:


Tårtbotten 
Vanilj
Citron
Choklad 


Mousser  
Hallon
Blåbär 
Jordgubb
DrottningPäron

Ganache

Vitchoklad
Maraboo After eight
Polly
Dumle
Riesen
Center
Lakrits plopp
Rollokola
Daim

Fluffer
Ahlgrensbilar
Marshmallows

Spacklingsalternativ
Grädde
Glasscreme

Här följer några goda kombinationer; 
jordgubb & maraboo
jordgubb & ahlgrensbilar
blåbär & riesen
päron & after eight
drottning & vitchoklad
hallon & lakritsplopp
maraboo & daimglasscreme




fredag 24 februari 2012

Tårtbakartävling på jobbet!

I veckan har det varit sportlov på Orust, en av aktiviteterna som ungdomarna blev erbjudna var tårtbakartävling. Jag jobbar som skolvärd på Ängås 7-9 skola så jag var med fritidsgården att arrangera tävlingen. Det var riktigt  kul att få se hur engagerade tjejer var när de satt och arbeta med sina tårtor! 


Tårtan som vann kategorin bästa smak blev den tårtan på främre raden i mitten.

söndag 9 oktober 2011

En KitchenAid i present!

Nu ska det bakas! Fick en KitchenAid av mamma och pappa i födelsedagspresent. Vilken toppen packet! Tack så jätte mycket!  

tisdag 13 september 2011

Nya saker!

Igår var jag och Sonja på Tårtdecor i Kungälv och shoppade. Det kändes som om jag var 7 år och julaftonsmorgon! Jag skulle helst vilja ta med mig hela affären hem, men jag fick begränsa mig lite. Gårdagens fångst blev tillslut efter över en timma i affären lite pulverfärg, nya utstickare och små penslar. Så nu längtar jag tills jag ska få börja greja med nästa tårtbeställning!!!