Visar inlägg med etikett Huset. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Huset. Visa alla inlägg

tisdag 18 december 2012

Äntligen tillbaka i tårtvärlden!

Hej allihop! 
Nu är vi äntligen på plats i vårt hus! Det har varit ett tufft halvår och två intensiva månader med slutspurt av renovering, byggstäd, flytt och flyttstäd. Mitt upp i allt detta är jag ju gravid, vad det nu det innefattar. Men nu har har det lugnat ner sig och jag är redo att ge mig in i tårtvärlden igen. Oj vad jag har längtat, det riktigt kliar i mina bakfingrar! Jag har redan börjar fixa med dekorationerna till min nästa tårta, den är till min dotter Sonja som fyller två år den 25 december. Jag kan inte heller beskriva hur bra det känns att få baka i sitt egna kök, som man har planerat själv efter sina egna köksbehov. Jag kan lätt rekommendera en bänkskiva i granit om man tycker att det är kul att baka, underlättar otroligt mycket!

Husets hjärta, köket!!


söndag 15 juli 2012

Nytt projekt!

Den 1 juli fick vi tillträde till vårt nya hus! Vi håller just nu på att totalrenovera det, alla väggar, golv, murstock mm har vi rivit ut och nu håller vi på att bygga upp huset igen. Detta betyder att jag får lägga tårtorna åt sidan för ett tag och hoppas att jag kan börja baka igen när huset är färdigt, vi har flyttat in och mitt "bakkök" är på plats!

 Huset från framsidan, det enda som vi ska göra med utsidan är att byta dörren mot en altandörr och med tiden ska vi byta tak.

 Här har vi rivit ut allt ur huset, det är bara golvet på nerdervåningen kvar som vi ska ta upp. ytan som ni ser nu, där ska det bli kök, matplats och vardagsrum. på nedervåningen kommer det också att finnas en liten toalett  

   Två väggar på övervåningen var de enda som vi sparade förutom ytterväggarna, de var också bara dom som skulle vara kvar där dom var. Uppe ska det bli tre sovrum och ett allrum samt toalett