fredag 11 oktober 2013

Seglartårtor till John och Ulle!

Hej allihop! Nu var de riktigt längesedan jag bloggade och la ut bilder på mina tårtor! Jag tog ett låååångt sommarlov från tårtorna, men lite bakning har det allt blivit. 

Min sambo John och vår kompis Ulrika har fyllt 30 och detta firade vi på ett speciellt sätt. Vi hyrde skeppet Westkust och bjöd in våra vänner och seglade tillsammans 1 dygn. John och Ulle fick personliga tårtor med deras egna favorit fyllningar men dekorationerna matchade med segeltemat! 
Tack alla för de fantastiska 24 timmarna!!







fredag 14 juni 2013

Tårta till Prinsesskalas!

Idag ska Maja ha kalas! Inte vilket kalas som helst, utan ett prinsesskalas!!! Önskemålet för tårtan var ROSA och självklart prinsessigt. Det som jag tycker är allra roligast med detta är att Maja själv är väldigt tydlig med vad hon vill ha! Om hennes föräldrar hade fått välja så skulle det vara sport- eller krosstema på tårtan. Så Malin och Mattias får verkligen bita ihop idag när de ska arrangera detta kalas för sin härliga femåring och jag hoppas att Mattias har köpt en tiara till sin dotter! 
Stort grattis till dig Maja!




 Tårtan innehåller; Ljusa bottnar med jordgubbsmousse och ahlgrensbilarfluff. Spacklad med smörcreme, täckt och dekorerad med marsipan och sugarpaste. 

Sommartårta till Alice

Äntligen är grundskolan fixad för Alice, igår gick hon ur nian! Lillasyster Ellen är inte långt efter, till hösten tar hon klivet upp på högstadiet! 
Det är en speciell känsla med skolavslutningar, det är en lättnad i luften men även spänningar inför framtiden och sommaren. Hur som helst så får jag alltid gåshud när man sjunger "du ska inte tro det blir sommar" och jag känner mig alltid lite extra glad på skolavslutningsdagar!
Glad sommar allihop!!!





  Tårtan innehåller; Ljusa bottnar med jordgubbsmousse och maraboganache. Spacklad med vaniljsmörcreme, täckt och dekorerad med marsipan och sugarpaste.

lördag 8 juni 2013

Rikke och Henriks bröllopstårtor!

I dag blir Rikke och Henrik man och fru! Jag har fått äran att dela deras dag och att baka deras bröllopstårtor. Enkla vita tårtor med vita rosor och murgröna var önskemålet från paret. Nu hoppas jag att ni, Rikke och Henrik får en helt oförglömlig dag och att allt går i er väg! Nu ska jag ladda för en fin dag och en grym kväll med dans långt in på småtimmarna! 
Jag önskar er allt gott och lycka till i framtiden! 











Tårtorna innehåller; Ljusa bottnar med hallonmousse och glasscreme. Spacklad med vaniljsmörcreme, täckte och dekorerad med marsipan, sugarpaste och flowerpaste. 

torsdag 6 juni 2013

Linas studenttårta!

Nu är det studenttider och jag har fått äran att få baka Linas studenttårta! Dekorationen på tårtan är baserad på Linas intressen som är bland annat fotboll, musik och gruppträning. Jag vill önska dig, Lina ett stort lycka till i framtiden! Grymt bra jobbat och jag hoppas att du har och kommer få fantastiskt roliga dagar under sin studentvecka!




Tårtan innehåller; Ljusa bottnar med jordgubbsmousse och glasscreme. Spacklad med grädde,täckt och dekorerad med sugarpaste. 

Ulrikas Pippitårta!

Nu var det ett tag sedan jag gjorde något inlägg på bloggen. Jag märker att med två barn, så är det dubbelt så mycket man ska göra och hinna med!  Så tårtbakning och bloggande får stå tillbaka lite. Men för någon vecka sedan fyllde Ulrika år och då gjorde jag denna Pippitårta till henne.
Grattis Ulrika, jag hoppas att du fick en fantastisk dag!



Tårtan innehåller; Ljusa bottnar med bananmousse och vit chokladganache. Spacklad med grädde,täckt och dekorerad med sugarpaste. 

torsdag 9 maj 2013

Algots dop-dessertbord!

Idag har vi haft dop för vår lilla "groda"Algot! Det var först en kort dopceremoni i kyrkan, som blev väldigt mysig eftersom det bara var våra gäster där. Lättsamt, lyckligt och mysigt skulle jag vilja säga att dopet var! Efter kyrkan grillade vi hamburgare hemma i vår trädgård och lagom till kaffe och tårta öppnades himlen och regnet öste ner. Tur att vi hade fått låna ett stort partytält av våra vänner. Hela sällskapet trängdes inne i tälten, men om det finns hjärterum så finns det stjärterum! Jag och John vill tacka alla våra nära och kära som delade vår och Algots dag! Vi har just nu en väldigt trött och belåten son som sover gott! tack! Det värmer i mitt hjärta när jag tänker på hur fina människor som jag och min familj har runt omkring oss!  



Dessertbordet bestod av tårtor, cake pops och macarones.
Macarons var smaksatta med mörk choklad och jordnötssmör.




 Prästen berättade i kyrkan att namnet Algot betyder ädel och härstammar från Götaland.



 Algot har blivit vår "lilla groda", därför fick en tårta bli dekorerad med bebisgrodor och yngel. Namnen John och Kjell har han fått från sin pappa och morfar. 


Tårtorna innehåller; Ljusa och blåa bottnar med ahlgrensbilarfluff, jordgubbsmousse och vit chokladganache. Spacklad med grädde, täckt och dekorerad med marsipan och sugarpaste. 

 Cake popsen är gjorda av Leilas morotskaka, blandad med lemon curd och creme cheese. Doppad i vit choklad som är färgad grön.