söndag 15 juli 2012

Nytt projekt!

Den 1 juli fick vi tillträde till vårt nya hus! Vi håller just nu på att totalrenovera det, alla väggar, golv, murstock mm har vi rivit ut och nu håller vi på att bygga upp huset igen. Detta betyder att jag får lägga tårtorna åt sidan för ett tag och hoppas att jag kan börja baka igen när huset är färdigt, vi har flyttat in och mitt "bakkök" är på plats!

 Huset från framsidan, det enda som vi ska göra med utsidan är att byta dörren mot en altandörr och med tiden ska vi byta tak.

 Här har vi rivit ut allt ur huset, det är bara golvet på nerdervåningen kvar som vi ska ta upp. ytan som ni ser nu, där ska det bli kök, matplats och vardagsrum. på nedervåningen kommer det också att finnas en liten toalett  

   Två väggar på övervåningen var de enda som vi sparade förutom ytterväggarna, de var också bara dom som skulle vara kvar där dom var. Uppe ska det bli tre sovrum och ett allrum samt toalett 

lördag 14 juli 2012

Linda och Fredriks bröllopstårta!

Idag blev Fredrik och Linda man och hustru. Jag fick äran att baka deras bröllopstårta! Linda frågade mig redan i september om jag vill baka tårtan, så jag har haft gått om tid att planera tårtorna. Jag har då också haft mycket tid på mig att ändra och ångra mig angående dekoren. De hade önskan om en vit bas på tårtan och färgerna svart och turkost. De önskade även att tårtan skulle bestå av ljusa bottnar med hallonmousse och vitchokladganache. Spacklad med vaniljsmörcreme, täckt och dekorerad med sugarpaste. Jag vill önska brudparet all lycka iframtiden och hoppas att ni har haft en fantastik dag!  





torsdag 12 juli 2012

Gymnastiktårta till Linda!

Idag är det Lindas dag och ikväll ska hon ha kalas för sina kompisar. Hon håller på med gymnastik och dans på sin fritid och därför var dekorationen självklar! Linda går på den skolan som jag jobbar på, så jag vet att hon är väldigt duktig på att baka så det var lite extra pirrigt att lämna tårtan till henne! Hoppas att du får en toppen dag och stort grattis Linda!!




Tårtan innehåller; Ljusa bottnar med jordgubbsmousse och maraboganache. Spacklad med vaniljsmörcreme, täckt och dekorerad med sugarpaste. 

söndag 17 juni 2012

Majas namngivningstårta!

Idag är det namngivning för Maja. Hennes mamma och jag är gamla barndomskompisar, så jag blev väldigt glad när de frågade om jag ville göra en tårta till denna dag. De önskade en vit tårta med blommor och alla tre namnen.    




Tårtan innehåller; Ljusa bottnar med daimglasscreme och maraboganache. Spacklad med glasscreme, täckt och dekorerad med sugarpaste. 

lördag 16 juni 2012

Scooby doo-tårta till Maja!

Som ni kanske vet så heter ju jag Hanna, men inte enligt Maja. Maja har döpt mig till tårttjejen och i dag ska hon ha kalas. Scooby doo är en av hennes favoriter och det fick bli tårtans dekor tillsammans med lite röda prickar. 




Tårtan innehåller; Ljusa bottnar med jordgubbsmousse och glasscreme. Spacklad med grädde, täckt och dekorerad med marsipan och sugarpaste.   

Thildes doptårta!

Idag har Thilde döpts. Hennes föräldrar önskade en rosa tårta med lila text och att dopdatumet skulle vara med. jag prövade att göra en lite bebis som sov under sin filt och blev rätt nöjd med den, så den fick vara med på tårtan tillsammans med lite lila blommor.



Tårtan innehåller; Ljusa bottnar med jordgubbsmousse och maraboganache. Spacklad med grädde, täckt och dekorerad med sugarpaste. 

lördag 9 juni 2012

Sweet sixteentårta till Alma, Erika och Klara!

Ikväll ska tre tjejer från mitt jobb ha en fest för sina vänner, eftersom de har fyllt 16 år. Dekorationen på tårtan var därför en självklarhet, sweet sixteen och massa tjejgrejer! 




Tårtan innehåller; Ljusa bottnar med jordgubbsmousse och maraboganache. Spacklad med grädde, täckt och dekorerad med sugarpaste och marsipan.