tisdag 6 mars 2012

Smaker och fyllningar

Smaker och fyllningar! 

Varje beställning kan göras helt unik, alla önskningar och tankar kring tårtans innehåll och utseende är välkomna. Jag tycker att det är väldigt roligt om beställaren har önskemål på hur just sin tårta ska smaka och se ut! På detta sätt blir det en helt egen och personlig tårta. Men om man inte riktigt vet hur man vill ha sin tårtkombination, så hoppas jag att detta inlägg kan ge lite ideer och inspiration. 

Såväl tårtbotten som fyllning görs från grunden av bra råvaror och hänsyn tas naturligtvis till eventuella allergier. 

Det vanligaste är att ha en moussefyllning med frukt eller bär och en ganache- eller fluff-fyllning med choklad- eller godissmak. Tårtan spacklas och täcks med marsipan eller sugarpaste. Sugarpaste innehåller ingen mandel eller nötter.


Följande smaker kan man välja mellan:


Tårtbotten 
Vanilj
Citron
Choklad 


Mousser  
Hallon
Blåbär 
Jordgubb
DrottningPäron

Ganache

Vitchoklad
Maraboo After eight
Polly
Dumle
Riesen
Center
Lakrits plopp
Rollokola
Daim

Fluffer
Ahlgrensbilar
Marshmallows

Spacklingsalternativ
Grädde
Glasscreme

Här följer några goda kombinationer; 
jordgubb & maraboo
jordgubb & ahlgrensbilar
blåbär & riesen
päron & after eight
drottning & vitchoklad
hallon & lakritsplopp
maraboo & daimglasscreme




4 kommentarer:

  1. Vilken bra idé att lägga upp smakförslag !!
    Tror att jag lånar den idén, för det är alltid krångel att välja för de flesta =)

    SvaraRadera
  2. Låna på! Det kan underlätta för beställaren och få lite ideer till vad man kan ha och vad jag kan göra. S å kan de fundera lite innan, för det kan bli svårt att ta alla beslut vid beställningen!

    SvaraRadera
  3. Hej. Vilka Jättefina tårtor. Får jag beställa... Vad kostar en 12 bitas med blixten Mac på. Har du nått nummer ?

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! Kul att du tycker om dem!
    Du kan nå mig på 0702392206!

    SvaraRadera