lördag 19 november 2011

Vintertårta till SPF

Idag har jag bakat tårta till Göksäters Boule förening. De önskade en gräddtårta men eftersom att spritsa inte än är min grej så därför fick tårtan bli halvtäckt. Men när tårtan precis var leverera då ser jag att ett E ligger kvar på bänken, så det blev BOULE utan E. Lite pinsamt! Men jag hoppas att tårtan smakade bra ändå.





Tårtan innehöll: Ljusa bottnar, jordgubbsmoussé och vitchokladganache. Spacklad med grädde, täckt och dekorerad med marsipan. 

söndag 13 november 2011

Namngivningstårta med krona och rosett till Nellie

I helgen fick jag äran att göra namngivningatårtor till lilla Nellie. Hennes mamma och jag har gått i samma klass under nästen hela vår skoltid så detta gjorde det extra ärofyllt! Jag fick fria händer men lila var en färg som de gärna ville ha med på tårtan. 







Tårtan med kronan innehöll: Ljusa bottnar med björnbär- och hallonmousse och glasscremé. Spacklad med grädde, täckt och dekorerad med extra vit marsipan och sugarpaste. 

Tårtan med rosetten innehöll: Chokladbottnar med daimglasscremé och maraboganache. Spacklad med glasscremé, täckt och dekorerad med extra vit marsipan och superpaste.

lördag 12 november 2011

Badbaby kurs!

I dag har jag varit på modellerings kurs på Tårtdecor i Kungälv. Dagens kurs var att man skulle göra en baby som hade badat, med en handduk eller filt över sig. En otroligt bra och givande kurs som jag verkligen kan rekommendera!!! 

Såhär blev resultatet! 




måndag 31 oktober 2011

Snickerscupcakes

 Provade på ett recept ifrån Laila, chokladmuffins med saltade jordnötter. Mycket gott!!! Som tur var så fick jag hjälp att äta upp dem!  



söndag 30 oktober 2011

Golf- och snickartårta till Jimmy och Nina!

Dagens bakning har varit till Jimmy och Nina som tidigare i år har fyllt 25 år, men idag ska ha 50 års fest. Jag fick fria händer med tårtan men jag ville att det skulle vara något som passade båda. Det blev verktyg till Jimmy, eftersom han jobbar som snickare. En golfbag fick representera Nina. Tillsammans har de fotbollen som ett gemensamt intresse. 





Tårtan innehöll: Ljusabottnar, med daimglasscremé och maraboganache. Spacklad med glasscremé, täckt och dekorerad med sugarpaste. 


tisdag 25 oktober 2011

Tårta med rosor!

Idag var det Johns tur att ta med sig fika till sitt arbetslag. Det fick bli en tisdagsfikatårta med rosor på.






Tårtan innehöll; chokladrulltårta med centerganache. Spacklad med grädde, täckt och dekorerad med sugarpaste. 

söndag 23 oktober 2011

Sko- och sminktårta till mamma!

Idag har vi firat mammas födelsedag i förskott! Vi har varit ute och grillat korv med hela familjen och självklart så var tårtan med! Tårtan var dekorerad med bland annat en sko som är en av mammas svagheter här i livet och ett rött läppstift som hon alltid har med sig.
Grattis mamma! 








Tårtan innehöll; Chokladbottnar med centerganache och maraboganache. Spacklad med grädde, täckt och dekorerad med marsipan.