Idag ska Birgitta (min svärmor) ha ett stort familjekalas och jag fick äran att baka efterrätten. Eftersom handen fortfarande är gipsad, så hoppade jag över att göra stora tårtor och valde istället att baka 50 cupcakes. Norrland till ära bakade jag hjortronmuffins med spritsat vitchokladganche på, som jag sedan dekorerade med sugarpasteblommor.
fredag 30 december 2011
söndag 25 december 2011
Sonja 1 år!!!
Idag fyller min stora tjej 1 år! Vi har haft kalas för henne hos farmor, eftersom vi är uppe i Luleå och har firat jul. Det känns konstigt att det redan har gått ett helt år sen hon kom, men vilket fantastiskt år det har varit! Jag fick göra en annan variant av tårta till Sonja eftersom jag fortfarande har en gipsad hand. Så det fick helt enkelt bli en "enhands tårta".
Grattis Sonja bus!!!
Tårtan innehöll: Ljusa bottnar med maraboganache och jordgubbsmouse. Spacklad med chokladgrädde, dekorerad med fingers, jordgubbar och sugarpaste.
torsdag 15 december 2011
Brutit handen
Hejsan allihop!
Just nu har jag ett litet uppehåll med bakandet, jag har nämligen brutit handen och går runt med gips! Jag hoppas att jag kan börja baka igen i januari så titta gärna in på bloggen då och titta!
Kramar / Hanna
lördag 3 december 2011
Lila tårta till Monica och Matilda!
I veckan tog Matilda körkort och i dag fyller Monica år, detta ska självklart firas med tårta! Jag fick fria händer, då passade jag på att prova min nya lila pastafärg och pärlbandsutstickare.
Stort grattis till er båda och jag hoppas att tårtan smakar!
Tårtan innehåller: Chokladbottnar med hallonmousé och nougatganache. Spaclad med grädde, täckt och dekorerad med marsipan.
lördag 19 november 2011
Vintertårta till SPF
Idag har jag bakat tårta till Göksäters Boule förening. De önskade en gräddtårta men eftersom att spritsa inte än är min grej så därför fick tårtan bli halvtäckt. Men när tårtan precis var leverera då ser jag att ett E ligger kvar på bänken, så det blev BOULE utan E. Lite pinsamt! Men jag hoppas att tårtan smakade bra ändå.
Tårtan innehöll: Ljusa bottnar, jordgubbsmoussé och vitchokladganache. Spacklad med grädde, täckt och dekorerad med marsipan.
söndag 13 november 2011
Namngivningstårta med krona och rosett till Nellie
I helgen fick jag äran att göra namngivningatårtor till lilla Nellie. Hennes mamma och jag har gått i samma klass under nästen hela vår skoltid så detta gjorde det extra ärofyllt! Jag fick fria händer men lila var en färg som de gärna ville ha med på tårtan.
Tårtan med kronan innehöll: Ljusa bottnar med björnbär- och hallonmousse och glasscremé. Spacklad med grädde, täckt och dekorerad med extra vit marsipan och sugarpaste.
Tårtan med rosetten innehöll: Chokladbottnar med daimglasscremé och maraboganache. Spacklad med glasscremé, täckt och dekorerad med extra vit marsipan och superpaste.
lördag 12 november 2011
Badbaby kurs!
I dag har jag varit på modellerings kurs på Tårtdecor i Kungälv. Dagens kurs var att man skulle göra en baby som hade badat, med en handduk eller filt över sig. En otroligt bra och givande kurs som jag verkligen kan rekommendera!!!
Såhär blev resultatet!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)