lördag 13 augusti 2011

Bil tårtor!

Idag fyller min mosters sambo Rolf 50 år och han ska ha en stort kalas för 150 personer. Dom undrade om jag hade lust att baka någon tårta men jag antog utmaningen att baka till alla 150! Eftersom Rolf är en riktig bilfantast så fick temat på tårtorna självklart vara bilar. Dom gröna tårtorna innehåller ljusa bottnat, jordgubbsmoussé och Ahlgrensbilarfluff. Spacklad med grädde, täckt med sugarpaste och dekorerad med sugarpaste och marzipan. Den vita tårtan som jag gjorde lite som extra tårta har ett lager med vitchokladglasscrém istället för bilfluffet. Nu hoppas jag på att dom blir nöjda med tårtorna och att kalaset blir en succé!  

Tårta 1





Tårta 2



Tårta 3





Tårta 4








Kalaset blev väldigt lyckat! Mycket folk, mycket mat och tårtan räckte! Jag blev väldigt nervös när man såg alla dessa människor som ska äta och man oroade sig så fruktansvärt mycket att det inte ska räcka. Men det blev som vanligt mycket över! Så man oroade sig i onödan igen... 

3 kommentarer:

  1. Fasen vad snygga !!!!
    Du e ju verkloigen superduktig på att modellera !!!

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna..
    Va duktig du är på att baka =)

    Jag har också hittat det roliga i att baka tårtor =) Har hållt på lite från och till nu i 2 år.
    När började du?

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket va snälla ni är!
    Jag började att baka i vintras,när jag fick för mig att jag ville baka min dotters doptårta!

    SvaraRadera