måndag 4 juni 2012

Studenttårtor till Amelia!

Amelia var dagbarn hos min mamma när hon var liten och idag tar hon studenten! Tårtorna fick jag äran att baka och detta var väldigt spännande! Amelia hade nämligen några nya önskningar för mig av smaker i tårtan, såsom jordnötter och lime. Hon ville ha två olika tårtor, en inspirerad av regnbågen och den andra med en studentmössa samt temat golf.





Tårtan med mössan innehåller; Chokladbottnar med hallonmousse och chokladganache. Spacklad med jordnötssmörcreme, täckt och dekorerad med marsipan och sugarpaste. 

Tårtan med rosetten innehåller; Ljusa bottnar med lemoncurdfluff och glasscreme. Spacklad med limesmörcreme, täckt och dekorerad med sugarpaste och marsipan. 

1 kommentar:

  1. Ida Abrahamsson9 juni 2012 kl. 22:41

    Jättefina tårtor som vanligt!
    Du måste haft fullt upp?!
    Jag har haft en del beställningar också och iom det provade jag en ny smörkräm, du kanske redan har provat den men tänkte bara tipsa om den, så jäkla god:
    250 g smör (osaltat) vispa i 15-20 min
    0,5-3 dl florsocker (efter hur söt du vill ha den) vispa i 5 min
    1/2 burk marshmallowfluff på burk (finns i mataffären) vispa i 5 min
    2-3 msk ovispad grädde.. vispa i 5 min
    2-3 msk vaniljsocker.. vispa så allt blandas
    (ev smakessens, bubblegumessens ska tydligen vara väldigt gott men har inte provat)

    SvaraRadera