lördag 19 januari 2013

Älgtårtor till pappas 50 årsdag!

Vad hade jag gjort utan min pappa? Det finns inte ord som kan beskriva vilken uppskattning jag har till honom! Han hade gjort vad som helst för mig, mina systrar och hans barnbarn! Pappa fyller 50 år idag och jag har bakat tårtor till hans kalas. En av pappas fritidssysselsättning är jakt, därför blev det älgtema på tårtorna.  Han älskar fotboll, skulle kunna leva på korv med bröd och dessutom har mamma och pappa 25årig bröllopsdag idag. Så tårtorna fick bli inspirerade av detta! 
Stort grattis! Jag älskar dig papi!




Pappas favorit lag är IFK Göteborg och Myckleby IK, som är det lokala fotbollslaget. 




Som tidigare nämnt, så älskar pappa korv med bröd, denna utsökta rätt serverades till och med som kvällens förrätt! 


Grattis Mamma och Pappa på er bröllopsdag! Bra jobbat, ni är bäst!  





Tårtorna innehåller; Ljusa bottnar med jordgubbsmousse och vaniljglasscreme. Spacklad med grädde, täckt och dekorerad med sugarpaste. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar