torsdag 14 mars 2013

Fotbollstårta till Ellen!

Ellen har födelsedag den 29 februari, men i år firade hon sin dag fredagen den 28 februari. Hon önskade en tårta som såg ut som en fotbollsplan, med en tjejspelare och fotbollsmål. Dessutom ville hon att bottnarna skulle vara rosa, Ellen är riktigt duktig på att utmana mig! men det är otroligt roligt att vidga sina vyer och testa andra saker, så rosa bottnar blir det fler gånger! Grattis i efterstott Ellen, jag hoppas att du blev nöjd med tårtan!



Tårtan innehöll; Rosa bottnar med slät jordgubbsmousse, centerganache och centergodisar. Spacklad med vaniljsmörcreme, täckt och dekorerad med sugarpaste. 

2 kommentarer:

  1. Hej. Hur gjorde du fotbollsmålen? Har fått äran att göra en tårta till min systerson. Å givetvis ska det va fotbolls tema ;)
    Och hur gjorde du gubben?
    Vill du så kontakta mej gärna :)
    Tack på förhand :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Fotbollsmålen, var väldigt enkla att göra! Jag letade en plastburk med passande form, sen så la jag på sugarpastestrimlor till ett fotbollsmålmönster. Sen så fick det torka ett dygn. Gubben modellerade kroppsdel, var för sig och sen limmade ihop dem med ätbart lim.
      Lycka till!

      Radera