onsdag 25 december 2013

Sonja 3 år!!!

Idag fyller vår stora tjej 3 år! Hipp hipp Hurra hurra!!!! Mimmi piggtemat på tårtan fortsätter. Eftersom vi firar jul och nyår med familjen i Luleå i år och alla mina tårtgrejer är hemma, så fick jag göra en annan variant av tårta. Insåg idag att nästa utmaning jag ska ta mig an och träna på är att spritsa! Jag hittade en "enkel" spritsteknik på Sockerrus hemsida, men jag är långt ifrån resultatet som hon har på sin spritsade tårta!
När Sonja föddes för tre år sedan på juldagen så lovade jag mig själv att hennes födelsedag ska vara en "riktig" födelsedag och vi inte skulle blanda in julen. Men detta försvårade hon rejält för mig i år när hon själv bestämde att hon skulle ha juleskumsfluff i tårtan! jajaja, bara hon är nöjd så känns det bra i mammas hjärta!





Tårtan innehåller; Chokladbottnar med juleskumsfluff och geichaganache. Täckt och spritsad med grädde. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar