söndag 2 oktober 2011

50/50 tårta till Wilhelm och Molly

Helgens bakning var till Wilhelms och Mollys födelsedagskalas. Jag fick utmaningen att få ihop Wilhems intressen som är hockey och segling, medan Molly tycker om Hello Kitty och rosa. Jag bestämde mig för att dela upp tårtan så dom fick var sin personlig del. 



Jag hade missuppfattat namnstavningen, så när tårtan hämtades rättade jag till det och bytte ut i till y. 



Tårtan innehöll; Ljusa bottnar, jordgubbsmoussé och maraboganache. Spacklad med grädde, täckt och dekorerade med marsipan och sugarpaste.

4 kommentarer:

  1. Åh va fin!

    SvaraRadera
  2. Fin! Jag tror en kollega till mig har fått mumsa på den tårtan. Lyllos!

    SvaraRadera
  3. Och den var GOD också!! Mycket uppskattad av både födelsedagsbarnen och gästerna! Molly var väldigt nöjd med Hello Kitty på sin del... =D

    SvaraRadera
  4. Kul att den var uppskattad! Men det bästa var att födelsedagsbarnet var nöjd med sin del!

    SvaraRadera