fredag 26 oktober 2012

Fågelburstårta till världens bästa mamma!

Min mamma har fyllt år och i kväll ska vi till mamma och pappa för att äta födelsedagsmiddag. Mamma ville ha en "romatisk" tårta och jag förstod att hon inte tänkte på en vit tårta med rosor på. Mamma tycker väldigt mycket om creamkläder och är väldigt inredningsintresserad. Jag hittade en klänning som blev min inspirationkälla och gjorde tårtan i form som en fågelbur, som är en stor inredningstrend. Temat i tårtan är choklad, choklad och choklad, min mamma älskar choklad! 





Tårtan innehåller; Chokladbottnar med centerganache och nutellafrosting. Den har ett lager centerpraliner och är spacklad med grädde. Täckt och dekorerad med marsipan och sugarpaste.  

1 kommentar:

  1. Tack min älskade "lilla" tös för en underbar vacker tårta. Men framför allt fantastisk god och "chokladig " tårta <3

    SvaraRadera